МАЙСТЕРНЯ, ДЕ ФОРМУЄТЬСЯ ВЧИТЕЛЬ

Французький письменник А. Барбюс сказав, що «школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління». А методичний кабінет – це майстерня, де формується вчитель.Нелегкий шлях доводиться пройти вчителю, щоб досягнути педагогічної майстерності. Він повинен мати «різносторонні знання, багате розумове життя, широту кругозору, постійне інтелектуальне зростання» (В.О.Сухомлинський). І велику роль у цьому сходженні відіграє ефективно налагоджена робота шкільного методичного кабінету./Files/photogallery/581/IMG_0954.JPG

Лише другий рік методичний кабінет в школі № 3 функціонує як окремий кабінет. За цей час його перетворено на дійсно зручний куточок, де вчитель має можливість плідно працювати у вільний від уроків час. Встановлено та використовується в повній мірі ноутбук, лазерний та струменевий принтери, сканер, ксерокс, подаровані випускниками минулих років на День школи, мультимедійний проектор, телевізор. Кабінет підключено до мережі Інтернет. Зроблено ремонт, придбано нові жалюзі, меблі, сучасні стенди. Пастельні спокійні тони, компактні зручні меблі, озеленення – все це створює затишну атмосферу та позитивний емоційний стан тих, хто тут працює./Files/photogallery/581/IMG_0966.JPG

Роботу свого методкабінету ми уявляємо у формі трикутника. В основі його лежить обрана педагогічним колективом конкретна освітня технологія. Відповідно до неї ми визначаємо методику діяльності, тобто форми і методи, які є катетами нашого трикутника. І на вершині, звичайно, успіх, якого ми прагнемо досягнути в роботі.
Як зазначав великий режисер зі світовим іменем К. Станіславський: “Колектив із декількох десятків чоловік не може об’єднатися, держатися і міцніти лише на основі особистої взаємної симпатії всіх членів. Для цього люди дуже різні, а почуття симпатії нестійке і зрадливе. Щоб об’єднати людей, потрібна більш ясна і міцна основа – це ідея”. В кожній школі такою ідеєю є навчально-методична проблема, над якою працює колектив. Ідея, яка об'єднує вчителів школи № 3 «Інноваційні технології в системі особистісно орієнтованого навчання і виховання як засіб творчого розвитку вчителя і учня».Ця тема і визначає основні напрямки методичної роботи в школі, центром якої є методичний кабінет: забезпечення сприятливих умов для самоосвіти кожному вчителю, пошуки шляхів вдосконалення сучасного уроку і підвищення якості знань, створення умов для інноваційної педагогічної діяльності, пошук і розвиток обдарованих дітей.

ВЧИТЕЛЬ ЖИВЕ, ПОКИ ВЧИТЬСЯ…

Одним з головних показників ефективності самоосвіти є розподіл педагогічних працівників за кваліфікаційними категоріями. 40% вчителів нашої школи за результатами атестації присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії». 42% - «спеціаліст першої категорії». 20% учителів мають педагогічні звання. Серед них: 1 – «Заслужений учитель України», 2 – «вчитель - методист», 14 – «старший учитель».
Створення сприятливих умов для самоосвіти забезпечує тісна співпраця методичної служби з бібліотекою школи. Крім нормативних документів та новинок методичної літератури, бібліотека забезпечує вчителів великим переліком фахової преси. В середньому щороку підписується 50-55 періодичних видань. З них 60-70% за рахунок самих учителів.
Для обміну педагогічним досвідом протягом останніх двох років 15 учителів створили комп'ютерні презентації своєї роботи. Також, для зручності використання, в школі вже кілька років поспіль практикується оформлення матеріалів самоосвіти у електронному варіанті./Files/photogallery/581/IMG_0970.JPG
Зростання професійного рівня сьогодні неможливе без оволодіння інформаційними технологіями. Тому методична служба школи приділяє велику увагу удосконаленню комп’ютерної грамотності педагогічних працівників через збільш кількості автоматизованих робочих місць та комп'ютеризації навчально-виховного процесу.

СУЧАСНИЙ УРОК – ЦЕ ТВІР МИСТЕЦТВА

Головний критерій, за яким визначається ефективність уроку і роботи учителя взагалі – це якісний показник навчальних досягнень учнів. Методична служба школи постійно проводить моніторинг якості знань та шукає шляхи її підвищення.Одним з позитивних аспектів моніторингових досліджень є забезпечення ефективного планування методичної роботи школи, вибір оптимальних форм організації методичної роботи з педагогічними працівниками. В школі моніторингові дослідження здійснюються в багатьох напрямках: наступність між початковою, середньою та старшою ланками школи, стан поглибленого вивчення предметів та профільного навчання, рівень підготовки випускників до ЗНО, результати роботи з обдарованими дітьми.

ХОЧЕШ ЗАСВІТИТИ КОГОСЬ – ЗАСВІТИСЬ САМ

«Великий той учитель, який проймається справою, котрої навчає». Є такі творчі, небайдужі вчителі і в нашій школі. На рівні міста вивчено і узагальнено досвід роботи Заслуженого вчителя України Пікалюка А. І. та вчителя - методиста Гуні Л. П. 30% учителів входять до міських творчих груп. Членом обласної творчої групи є вчитель Волкова Н. С. З 2004 року 5 учителів школи взяли участь в професійному конкурсі «Учитель року». Методична служба стимулює участь педагогів у розробці власних і групових проектів, комп’ютерних презентацій. Щороку вчителі школи є активними учасниками міської та обласної виставки педтехнологій. З метою піднесення ролі та авторитету педагога в суспільстві, заохочення педагогічних працівників до творчої, результативної праці та підвищення престижності вчительської професії методичною радою школи прийнято рішення створити "Літопис педагогічної слави"./Files/photogallery/581/Пікалюк Андрій Іванович, Мельник Ярослав, Мельник Іван, Шумко Вікторія, Гриненко Вікторія.jpg Нещодавно розроблено положення.
Занесенню до «Літопису педагогічної слави» підлягають педагогічні працівники школи, які працюють в галузі не менше п‘яти років і досягли значних успіхів у вихованні, навчанні учнівської молоді, в організації та удосконаленні навчальної, виховної, науково-методичної та науково-дослідної роботи і за результатами своєї праці були:
- удостоєні звання «Заслужений вчитель України», «вчитель - методист», «старший вчитель»;
- нагороджені орденами України, нагрудними знаками «А.С.Макаренко», «Василь Сухомлинський»;
- нагороджені Почесною грамотою Міністерства освіти України, головного управління освіти Черкаської області;
- переможцями або призерами конкурсів фахової майстерності («Вчитель року», «Класний керівник року», «Вихователь року»).
До «Літопису педагогічної слави» заносяться педагоги, які підготували учнів-призерів ІІІ та ІV етапів Всеукраїнських предметних олімпіад, конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика та ім. Т. Шевченка, ІІ та ІІІ етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН.
Висунення кандидатур на занесення до «Літопису педагогічної слави» проводиться на серпневій педагогічній раді. Рішення про занесення претендентів приймається методичною радою до 20 вересня. Занесення фотографії до Літопису відбувається один раз в рік напередодні професійного свята Дня працівників освіти. Всі фотографії педагогів мають характер постійної експозиції і супроводжуються короткою біографічною довідкою та зазначенням конкретних заслуг в галузі освіти. Занесення фотографії педагогічних працівників до «Літопису педагогічної слави» проводиться в урочистій обстановці.

В методичній роботі кожної школи є певна родзинка. Родзинкою школи № 3 є робота педагогів з творчо обдарованими дітьми. Треба бути справжнім професіоналом, любити тих, кого навчаєш, вболівати всім серцем за справу, щоб серед не найкращого контингенту учнівської молоді віднайти, зацікавити і розвинути обдаровану особистість. Нашим учителям це вдається робити вже багато років поспіль.
ОБДАРОВАНІСТЬ ВАЖЛИВО НЕ ЛИШЕ ЗНАЙТИ, А Й РОЗВИНУТИ. Саме цим принципом керується колектив школи і методична рада, визначаючи систему і напрямки роботи з обдарованими дітьми.
З 2004 -2005 н. р. в школі здійснюється профільне навчання та поглиблене вивчення предметів. Щороку впроваджуються технологічний та спортивний профілі. З 2005-2006 – філологічний. З 2006-2007 – природничий. З 2008–2009 – суспільно-гуманітарний. Тобто, школа входить в розряд багатопрофільних. Діє науковий клуб «Ерудит», мистецька студія «Оріяна», спортивно-туристичний клуб./Files/photogallery/581/IMG_4235.JPG
За результатами роботи школа знана не лише в місті, а й по всій Україні. 3 Президентські стипендіати, 7 стипендіатів обласної державної адміністрації, переможці міських, обласних, Всеукраїнських олімпіад і конкурсів, Спартакіади школярів. Вже не один рік школа тримає першість серед загальноосвітніх закладів міста за кількістю перемог на різних рівнях.

Оснащення і оформлення методичного кабінету створює необхідні умови для ефективної підготовки педагогічних працівників до уроків і позаурочних заходів, індивідуальної методичної роботи і самоосвіти, а також для проведення колективних методичних заходів. Тому дирекція школи приділяє велику увагу оновленню і удосконаленню матеріальної бази кабінету, поповненню його як методичними посібниками, так і сучасними технічними засобами.

Працюємо для того, аби щороку все більше вчителів та їхніх вихованців досягали вершин Золотого Олімпу. І маємо пам'ятати, що успіх приходить до того, хто любить те, що робить!

Кiлькiсть переглядiв: 1507